به گزارش روابط عمومي سازمان همياري شهرداريهاي استان ، ابراهيم رضايي بابادي روز يكشنبه در حاشيه افتتاح رسمي اين بازارچه افزود : دو ملت جمهوري اسلامي ايران و عراق از دير باز سابقه طولاني در ارتباطات و مراودات تجاري و اقتصاي با هم داشته اند..

وي تصريح كرد : اميد است با افتتاح اين مرز آرزوي ديرينه مردم استانهاي كرمانشاه و دياله عراق محقق شود و روز به روز مناسبات اجتماعي و فرهنگي بين دو طرف گسترش يابد.

رضايي بابادي گفت : امكانات زيادي در استانهاي كرمانشاه و دياله وجود دارد كه مي تواند براي حل نيازمنديهاي دو استان كمك كند.

رضايي بابادي افزود : در ديداري كه روز گذشته با معاون اول رئيس جمهوري كشورمان داشتم ايشان بر گسترش مناسبات و ارتباط فرهنگي و اقتصادي و بويژه درحوزه بهداشت و درمان با عراق تاكيد كرد.

وي گفت : با افتتاح اين بازارچه اميد است در آينده با تبديل آن به مرز رسمي و تشكيل اتاقهاي بازرگاني بين دو استان موجب تقويت روابط و فراهم كردن زمينه ايجاد مبادلات اقتصادي باشيم و بتوانيم گامهاي موثرتري را براي گسترش مناسبات داشته باشيم.

استاندار كرمانشاه افزود : توافقنامه هايي با طرف عراقي به امضا رسانده ايم كه اميدواريم روز به روز آنها در بخشهاي بيشتري گسترش يابد..

بازارچه مرزي سومار امروز با حضور استانداران كرمانشاه و دياله عراق، معاون وزير كشور عراق و سفير ايران در عراق و برخي مسئولان محلي دو استان به طور رسمي افتتاح شد.

بازارچه مرزي سومار با بغداد 155 كيلومتر و با كربلا 230 كيلومتر فاصله دارد.

بخش مرزي سومار در 90 كيلومتري شهرستان قصرشيرين واقع شده است.